Nyheder

TeslaOwnersDenmark.dk

Tesla åbner nyt ServiceCenter i Greve

9. Feb 2022 af Kim Lundberg Stegenborg Madsen

Presseinformation:

Tesla åbner nyt Center i Greve
 

Tesla fortsætter den stærke udvikling i Danmark og åbner endnu et Tesla Center hvor salg, service og levering arbejder sammen under ét tag for at give kunderne den bedst mulige serviceoplevelse. Nu indvies et stort nyt Center i Greve, strategisk placeret ved afkørsel Greve S, for at komme endnu tættere på kunderne i København og sydvest for hovedstaden.

 

Mobile Service vokser fortsat, og 12 Tesla-teknikere rejser i dag rundt til kunder i hele Danmark og kan udføre op til 80% af alle reparationer uden for servicecentrene, mens bilen oplades på en Supercharger eller er parkeret hjemme eller på arbejdspladsen. 3 nye mobile servicetekniker fra Greve forstærker nu servicen i et stort område på Sjælland hvilket realiserer vores ambition om at tilbyde nuværende og kommende Tesla-ejere en nem og ekstraordinær serviceoplevelse, uanset hvor kunden befinder sig.

 

Komplet Center i Greve øger servicekapaciteten markant

Tesla vokser støt og øger løbende servicekapaciteten og tilstedeværelsen i Danmark med flere Tesla Centre med salg, service og levering. De nuværende servicecentre i Hillerød og Kastrup på Sjælland,  Aarhus i Jylland og Odense på Fyn får nu selskab af det nye Tesla Centret i Greve, som bidrager till at øge servicekapaciteten på Sjælland med cirka 30 procent.

 

Det nye Tesla Center på Korskildelund 2 i Greve, sydvest for København, åbner for at komme endnu tættere på nye kunder og Tesla ejere i København og omegn. Nu kan vores kunder booke prøveture af Model 3 och Model Y, få service og levering af nye og brugte Teslaer fra Greve. Nyetableringen har skabt jobmuligheder for 20 nye medarbejdere hidtil, som byder kunderne velkommen til det over 1600 kvadratmeter store Center med et stort parkeringsareal på cirka 5000 kvadratmeter udenfor. Den moderne serviceafdeling har syv lifte og tre dedikerede mobile servicetekniker som bidrager till at øge servicegraden for nuværende og nye Tesla-ejere på Sjælland. 

 

Mobile Service rejser rundt til kunder i hele Danmark
Gennem de seneste år har Tesla investeret kraftfuld i flere mobile servicetekniker, som kan udføre op til 80% af alle reparationer uden for servicecenteret, mens bilen oplades på en Supercharger eller er parkeret hjemme eller på arbejdspladsen. De udekørende teknikere servicerer i dag Tesla-ejere på tværs af hele Danmark ved hjælp af 12 Mobile Service-køretøjer, som nu bliver 15. Sammen udfører de lidt over 30 procent af den samlede andel af Tesla servicearbejde, hvor ejerne blot behøver at interagere ved at booke en tid i sin Tesla-app og derefter åbne og låse bilen fra afstand. Mobile Service er værdsat af kunder, hvilket afspejles i diverse kundetilfredshedsundersøgelser.

 

Den moderne opkoblede serviceoplevelse

Udover at etablere flere servicecenter fortsætter Tesla med bringe serviceoplevelsen ind i det 21. århundrede med over-the-air softwareopdateringer, fjerndiagnose og mobile teknikere. Da bilerne altid er forbundet med internettet, kan 90 procent af problemerne identificeres og diagnosticeres via fjernadgang, inden en bil besøger et servicecenter eller bliver håndteret af en mobil tekniker.

 

Teslas forbundet biler og høje digitaliseringsgrad gør det muligt at give en helt "touchless" oplevelse på eller udenfor et Tesla Center, af den mobile servicetekniker eller på service, da alle bookinger sker online i Teslas mobilapp, ligesom oplåsning og låsning af bilen. Det vil også være muligt at tage imod levering og prøvekøre en Tesla helt digitalt inden længe, ​​hvilket er smidigt og effektivt for kunderne.

                                                                                                                                           

Det unikke servicekoncept er en årsag til at Tesla fortsætter med at rangeres som foretag #1 i kundetilfredshedsundersøgelser i Europa og USA år efter år. Med internetforbindelse betyder, at Tesla-ejere nyder godt af trådløse gratis opdateringer med moderne komfort- og sikkerhedsfunktioner i hele bilens levetid, men det betyder også, at Tesla Service kan stille diagnoser og udføre op til 80 procent af servicehandlingerne eksternt gennem softwareopdateringer. Det sparer både tid og penge for kunden, og bilen bevarer sin værdi over tid.

 

Flere nye Supercharger-stationer på Sjælland

Teslas danske netværk har allerede leveret mere end 150 millioner Supercharger kilometer til ejere siden den første station åbnede i 2014, hvilket indikerer at langtursrejse med elbiler er blevet populært. De seneste år har Tesla investeret kraftigt i udbygningen af ladenetværket. De 12 Supercharger-stationer med 156 ladere på tværs af landet og næsten 200 destinationsopladere på hoteller, restauranter og ved indkøbscentre bidrager til at muliggøre effektiv og prisoverkommelig rejse gennem hele Danmark.

 

Det nye Tesla Centret i Greve ligger blot 10 minutters kørsel fra Danmarks største Supercharger station i Køge. I efteråret blev den første Supercharger med tredje generations teknologi indviet på Sjælland. Det var otte nye V3-ladere i Kirke Såby, som åbnede op for rejser mellem Århus og København på motortrafikvej 21. V3 Superchargers kan levere en effekt på op til 250 kilowatt, hvilket indebærer endnu kortere lade stop når man er på elektrisk langfart i en Tesla. En Model 3 Long Range kan lade op til 275 kilometer rækkevidde på 15 minutter på en V3 Supercharger, og det er den gennemsnitlig opladningspause.

 

Alene i løbet af foråret 2022, forventer vi at åbne ikke mindre end 6 nye V3 Supercharger-stationer yderligere i Danmark, samt udbygger en eksisterende station. I alt omkring 128 ladestandere kommer at åbne på nøje udvalgte placeringer, deriblandt flere steder på Sjælland. 

Tilbage til nyheder

Til toppen