FAQ

Vi har lagt en artikel op af Martin G. Bech, der har samlet en masse nyttige tips til den nye Tesla ejer, du finder artiklen her
Erfarne ejere bruger et væld af forkortelser, det kan være ret overvældende som ny eller kommende ejer. Du kan finde en liste over forkortelser her
Her vil det være fornuftigt at læse den fine artikel om vintertips Emre Altıntaş har skrevet, du finder artiklen her
Der findes forskellige batteri pakker og kemi selv indenfor samme model, så det bedste råd er at kigge i manualen på bilen for vejledning i præcis den bil og det batteri bilen har. Tommelfingerreglen er mellem 20 og 80%, ved længere tids parkering 40 - 60%
Carsten Erik Nielsen har lavet en superfin guide med en masse eksempler på kommandoer. Den artikel kan du læse her
1. Hold på controls ikonet (bilen i nederste venstre hjørne på en S/X) i fem sekunder, så rapporteres GPS lokation mv. til Tesla.
2. Skriv mail til navfeedback@tesla.com
3. Angiv vinnummer, dato og evt. tidspunkt i mailen samt, hvad fejlen/fejlene er.
Velkomstpakken indeholder div. merchandise med Tesla Owners Denmark logo (T-shirt fra Fruit de Loom, kasket, stickers, kuglepen, nøglering med vognmønt og en karabin nøglering.)
Alt det merchandise, der følger med i velkomstpakken kan købes i shoppen, når den er kommet op at køre. Det er dog billigere at købe velkomstpakken.
Et passivt medlem støtter foreningen. Medlemsrabatter er forbeholdt fuldgyldige medlemmer, og f.eks. kan et passivt medlem ikke deltage i konkurrencer for medlemmer, stemme eller fremsætte forslag til en generelforsamling, mv.
Du logger ind på hjemmesiden, under dine profildata kan du vælge "udmelding". Dette skal gøres inden kontingentet fornyes.
Nej, der er ikke fortrydelsesret på online køb, når man får adgang til lukkede områder, som det er tilfældet med vores medlemskab. Det fremgår endvidere af vores handelsbetingelser, som man accepterer ved indmeldelse.
Det eneste krav Tesla har stillet til foreningen, for at vi kan være en del af Tesla Owners programmet, er at vi ikke tjener penge i Teslas navn til os selv, men bruger dem på medlemmerne, events og på at arbejde for Teslas mission. Tesla har med andre ord ingen medbestemmelse i foreningens gøren og laden, herunder evt. kritik af Tesla. Tværtimod har vi en kanal direkte ind til Tesla via Owners programmet.
Når du forsøger at logge ind og får fejl, så får du i fejlbeskeden muligheden for at klikke på et link, så du får tilsendt en mail med link til en side, hvor du kan lave et nyt password. Det kræver naturligvis at du har indtastet den korrekte e-mail, tjek din tilmeldingsmail, hvis du er i tvivl.
Nej, det gør vi ikke. Betalingsløsningen er bygget sådan op at betalingsudbyderen Stripe injecter inputfelter til kortoplysninger via Javascript, så vi har derfor slet ikke mulighed for at aflæse dine kortoplysninger.
I tilfælde, hvor vi udfører en refusion, så oplyser betalingsudbyderen Stripe at der går 5-10 hverdage. Vi har dog set eksempler på at medlemmer har fået penge retur efter 3 dage.
Brug et kreditkort i venstre side mens du trykker på bagenden af din fob, så hjælper du porten op. Tør polerne af på bil og ladeport, når den er åbnet.
Det er ret enkelt, sælger gør blot følgende:
  1. Åbn Tesla app'en.
  2. Klik på profil ikon øverst til højre.
  3. Vælg Tilføj/Fjern produkter.
  4. Klik fjern.
  5. Klik på bilen, der er solgt.
  6. Følg vejledningen, oplys den e-mail køber har brugt til sin Tesla konto.
  7. Køber modtager mail og accepterer her overførsel af bilen til sin konto og kan nu se den i sin egen App.
Nogle firma PCer er sat voldsomt hårdt op, så kan man opleve dette. Det er en udfordring på PCen, ikke på teslaownersdenmark.dk, vores SSL certifikat til HTTPS er fuldt ud gyldigt.
Til toppen